Стань заможним! Створюй своє майбутнє зараз!

Реєстрація

Як Monzo став одним з найдорожчих необанков Європи: рекордна краудфандінговая кампанія і фокус на користувачах

img

Як Monzo став одним з найдорожчих необанков Європи: рекордна краудфандінговая кампанія і фокус на користувачах Навіщо Фінтех-стартап з Великобританії придумав правила спілкування з користувачами, як яскравий кораловий колір карток привернув клієнтів і при чому тут Олег Тиньков.

Засновник Monzo Том Бломфілд TechCrunch Monzo - один з найбільших Фінтех-гравців на ринку Британії. Компанію заснував у 2015 році випускник Оксфорда Том Бломфілд. Вона зуміла стати одним з лідируючих challenger-банків, основні риси яких - відсутність фізичних відділень і упор на комунікацію з користувачем через мобільний додаток.

Зараз основний сервіс, який пропонує компанія, - банківський рахунок з прив'язаною до нього дебетовою карткою і мобільним додатком.

Завдяки клієнтоорієнтований підхід, зручному мобільному додатку і грамотній роботі з спільнотою стартап зміг залучити понад 2,5 млн клієнтів і стати головним конкурентом Revolut - британського Фінтех-стартапу з російським корінням, який піддавався критиці за жорстку корпоративну культуру і сумнівне походження інвесторських грошей.

Студентський стартап і робота в корпорації Першу свою компанію генеральний директор і засновник Monzo Том Бломфілд заснував, вивчаючи юриспруденцію в Оксфорді. Бломфілд запустив стартап під назвою Boso (buy-or-sell-online) разом зі своїми однокурсниками, але коли їх покликали в акселератор Y Combinator, Бломфілд вирішив вийти з бізнесу.

За його словами, йому не хотілося ризикувати, тому він вирішив закінчити навчання в Оксфорді, де отримав диплом бакалавра і магістра.

Не маючи чіткого уявлення, чим насправді хотілося б займатися, Бломфілд провів три роки в менеджмент-консалтингової компанії McKinsey & Company: за його спогадами, цей період був не щасливим часом в його житті.

Одна з причин - Бломфілд віддавав весь свій час роботі, проводячи на ній по 90-100 годин на тиждень, при тому, що підприємець високо цінує баланс між роботою та особистим життям. Відповідаючи на питання про своє розпорядку дня, Бломфілд зазначив, що любить грати в Starcraft, займатися цим зі своєю дівчиною і не бачить сенсу в тому, щоб прокидатися раніше восьмої години ранку.

У 2011 році Бломфілд разом зі своїми університетськими друзями заснував стартап GoCardless, основний продукт якого - надання послуги Direct Debit (автоматичне списання коштів з банківського рахунку) бізнес-клієнтам.

Як і перший стартап Бломфілд, GoCardless зміг пробитися в акселеративному програму Y Combinator, хоч і мав проблеми із залученням посівного капіталу на ранніх стадіях. Цього разу Бломфілд проявив інтерес до подальшого розвитку компанії і відправився в Сан-Франциско.

Втім, за визнанням Бломфілд, як і консалтинг, робота над GoCardless була тим, чим він хотів займатися в подальшій перспективі через п'ять-десять років. Бломфілд пішов з компанії і приєднався до команди Grouper, яка розробляла платформу для офлайн-зустрічей різних груп користувачів на основі їх інформації в Facebook.

Незважаючи на те що Бломфілд і труднощі на ранніх етапах, GoCardless успішно функціонує і зараз: в лютому 2019 року компанія в черговому раунді залучила $ 75 млн від таких інвесторів, як Adams Street Partners і Salesforce Ventures.

Бломфілд не заперечує, що велику роль в його підприємницькому успіху зіграло його привілейоване становище. Закінчивши престижну школу і Оксфорд, Бломфілд визнавав, що на відміну від багатьох підприємців, йдучи з корпоративного світу і засновуючи GoCardless, він нічим не ризикує і завжди зможе повернутися до батьків жити в їх гаражі.

Starling Bank - один з перших стартапів, який хотів змінити класичний банкінг Жити в гаражі Бломфілд не довелося: пропрацювавши один рік згодом закрився Grouper, Бломфілд приєднався до команди колишнього топ-менеджера найбільшого голландського банку ABN AMRO і шотландського банку Royal Bank of Scotland Ганні Боден і її Фінтех-стартапу Starling Bank, приступивши до роботи над технічною частиною в ролі директора з технологій.

Ще працюючи над GoCardless, Бломфілд повністю написав бекенд-частина проекту, і з юних років він відрізнявся великим інтересом до програмування. Так що Бломфілд з інтересом сприйняв відкрилася перед ним можливість працювати над продуктом, що кидає виклик традиційним банкам.

Сама ідея Starling Bank - то, ніж згодом став Monzo: кинути виклик традиційним банкам з їх повільністю, великими комісіями і необхідністю йти у відділення банку, коли потрібно провести будь-яку операцію зі своїм рахунком.

Але через шість місяців Бломфілд покинув проект. В індустрії говорили, що у Бломфілд був конфлікт з Боден, але про його причини колишній директор з технологій Starling Bank вважає за краще не поширюватися. Бломфілд старанно уникає відповідей на запитання про причини залишення ним посади, зазначаючи лише те, що є речі, які він не може обговорювати з пресою, і конфлікт з Боуден - одна з таких речей.

Сам же Starling Bank, над яким працював Бломфілд, був відповіддю на консервативність британського ритейл-банкінгу початку 2010-х. Засновниця Starling Bank Ганні Боден була однією з перших, хто наважився повністю переробити роботу банківського сервісу і зробити мобільний додаток єдиним засобом управління свого рахунку: всі операції з рахунком здійснювалися через мобільний додаток.

Першопрохідцем в спробах зміни традиційної моделі роздрібних банків з відділеннями був First Direct - дочірній банк британського гіганта HSBC, який відмовився від відділень. Він спілкувався з клієнтами виключно по телефону і в інтернеті, але ніхто до цього не намагався зробити мобільний додаток єдиною формальною каналом комунікації між банком і клієнтом.

Підстава Mondo і залучення перших інвестицій Покинувши Starling Bank після розбіжностей з Боден, Бломфілд вирішив заснувати власний Фінтех-стартап під назвою Mondo (первинна назва Monzo).

Однією з найсильніших сторін Бломфілд як підприємця було вміння збирати навколо себе сильні команди. Покинувши Starling Bank, до Бломфілд приєдналися директор за технологіями Йонас Темплштейн, глава відділу обслуговування клієнтів Джейсон Бейтс, глава відділу ризиків Пол Ріппон і фінансовий директор Гері Долман.

Більшість із співзасновників Mondo були старше Бломфілд і мали великий досвід в традиційних британських банках.

На відміну від своїх попередніх проектів, знайти посівні інвестиції для Mondo не було великою проблемою. Одним з перших венчурних фондів, що вклалися в стартап, був лондонський Passion Capital.

Як пізніше зазначила партнер фонду Ейлін Бербідж, спочатку її фонд збирався інвестувати в Starling Bank, але в підсумку вирішив профінансувати Mondo, в першу чергу - через особистості Бломфілд, який не боявся можливих проблем з фінансовими регуляторами і, зі слів Бербідж, випромінював амбітність .

В цілому Passion Capital вклав в стартап Бломфілд 7 млн ​​фунтів стерлінгів.

Краудфандінг не тільки для залучення засобів 3 березня 2016 року, використовуючи краудфандінг-платформу Crowdcube, Mondo успішно завершив кампанію, зумівши зібрати визначену мету в 1 млн фунтів. Щоб зібрати кошти, Mondo знадобилося всього 96 секунд: це найшвидша краудфандінговая кампанія в історії.

Так Mondo став першою банківським сервісом в Великобританії, який дозволив своїм клієнтам стати акціонерами за допомогою краудфандінговой платформи. Середній розмір інвестиції дорівнював 537 фунтам при тому, що обсяг інвестованих коштів з одного учасника був обмежений сумою в 1000 фунтів - Бломфілд хотілося, щоб якомога більше користувачів розділили частки в компанії.

В результаті 3,3% акцій компаній були розділені з 1861 інвестором, і завдяки рекордній краудфандінговой кампанії Mondo зумів заявити про себе більш широкої аудиторії.

Компанія залишається вірною своїм принципам залучення інвестицій - Monzo залучає фінансування з таких фондів, як Thrive Capital, Orange Digital Ventures і Goodwater Capital, але як і раніше робить упор на краудфандінг.

У 2017 році Бломфілд і його команда залучили 2,3 млн фунтів від 6400 інвесторів; в 2018 році за два дні Monzo привернув 20 млн фунтів за допомогою 36 тисяч незалежних інвесторів, які виявили інтерес до краудфандінговой кампанії.

2018 рік виявився ключовим для оцінки Monzo: закривши черговий раунд в 85 млн фунтів і отримавши фінансування від Accel Partners і General Catalyst Partners, компанія отримала статус «єдинорога» - її оцінка піднялася до 1 млрд фунтів ($ 1,31 млрд).

Російський банкір встиг провести зустріч з Бломфілд, але здивувався відношенню Бломфілд до свого проекту: для Тинькова виявилося неприйнятним, що підприємець не зміг узгодити час з Тинькова, пославшись на двотижневу відпустку зі своєю подругою в Індії.

Також Тинькова не надихнули занадто маленька частка вкладень самого Бломфілд в Monzo: за словами російського банкіра, Бломфілд вклав всього 65 тисяч фунтів особистих коштів, продавши частку в своїй попередній компанії за мільйони фунтів. На думку Тинькова, вкладення коштів в стартапи з настільки низькою залученістю засновника ненадійно.

Компанія продовжує успішно залучати кошти для розвитку: закривши черговий раунд інвестицій і зумівши залучити 113 млн фунтів від групи американських інвесторів, очолюваних Y Combinator, компанія обігнала за вартістю свого головного конкурента - Revolut.

Компанія досягла оцінки в 2 млрд фунтів, ставши другим найдорожчим Фінтех-стартапом в Великобританії (на першому місці OakNorth - платформа для онлайн-кредитування бізнесу) і найдорожчим challenger-банком в Європі.

Засновник стартапа Бломфілд націлений отримати 1 млрд клієнтів по всьому світу.

Як Monzo став одним з найдорожчих необанков Європи: рекордна краудфандінговая кампанія і фокус на користувачах Навіщо Фінтех-стартап з Великобританії придумав правила спілкування з користувачами, як яскравий кораловий колір карток привернув клієнтів і при чому тут Олег Тиньков.

Засновник Monzo Том Бломфілд TechCrunch Monzo - один з найбільших Фінтех-гравців на ринку Британії. Компанію заснував у 2015 році випускник Оксфорда Том Бломфілд. Вона зуміла стати одним з лідируючих challenger-банків, основні риси яких - відсутність фізичних відділень і упор на комунікацію з користувачем через мобільний додаток.

Зараз основний сервіс, який пропонує компанія, - банківський рахунок з прив'язаною до нього дебетовою карткою і мобільним додатком.

Завдяки клієнтоорієнтований підхід, зручному мобільному додатку і грамотній роботі з спільнотою стартап зміг залучити понад 2,5 млн клієнтів і стати головним конкурентом Revolut - британського Фінтех-стартапу з російським корінням, який піддавався критиці за жорстку корпоративну культуру і сумнівне походження інвесторських грошей.

Студентський стартап і робота в корпорації Першу свою компанію генеральний директор і засновник Monzo Том Бломфілд заснував, вивчаючи юриспруденцію в Оксфорді. Бломфілд запустив стартап під назвою Boso (buy-or-sell-online) разом зі своїми однокурсниками, але коли їх покликали в акселератор Y Combinator, Бломфілд вирішив вийти з бізнесу.

За його словами, йому не хотілося ризикувати, тому він вирішив закінчити навчання в Оксфорді, де отримав диплом бакалавра і магістра.

Не маючи чіткого уявлення, чим насправді хотілося б займатися, Бломфілд провів три роки в менеджмент-консалтингової компанії McKinsey & Company: за його спогадами, цей період був не щасливим часом в його житті.

Одна з причин - Бломфілд віддавав весь свій час роботі, проводячи на ній по 90-100 годин на тиждень, при тому, що підприємець високо цінує баланс між роботою та особистим життям. Відповідаючи на питання про своє розпорядку дня, Бломфілд зазначив, що любить грати в Starcraft, займатися цим зі своєю дівчиною і не бачить сенсу в тому, щоб прокидатися раніше восьмої години ранку.

У 2011 році Бломфілд разом зі своїми університетськими друзями заснував стартап GoCardless, основний продукт якого - надання послуги Direct Debit (автоматичне списання коштів з банківського рахунку) бізнес-клієнтам.

Як і перший стартап Бломфілд, GoCardless зміг пробитися в акселеративному програму Y Combinator, хоч і мав проблеми із залученням посівного капіталу на ранніх стадіях. Цього разу Бломфілд проявив інтерес до подальшого розвитку компанії і відправився в Сан-Франциско.

Втім, за визнанням Бломфілд, як і консалтинг, робота над GoCardless була тим, чим він хотів займатися в подальшій перспективі через п'ять-десять років. Бломфілд пішов з компанії і приєднався до команди Grouper, яка розробляла платформу для офлайн-зустрічей різних груп користувачів на основі їх інформації в Facebook.

Незважаючи на те що Бломфілд і труднощі на ранніх етапах, GoCardless успішно функціонує і зараз: в лютому 2019 року компанія в черговому раунді залучила $ 75 млн від таких інвесторів, як Adams Street Partners і Salesforce Ventures.

Бломфілд не заперечує, що велику роль в його підприємницькому успіху зіграло його привілейоване становище. Закінчивши престижну школу і Оксфорд, Бломфілд визнавав, що на відміну від багатьох підприємців, йдучи з корпоративного світу і засновуючи GoCardless, він нічим не ризикує і завжди зможе повернутися до батьків жити в їх гаражі.

Starling Bank - один з перших стартапів, який хотів змінити класичний банкінг Жити в гаражі Бломфілд не довелося: пропрацювавши один рік згодом закрився Grouper, Бломфілд приєднався до команди колишнього топ-менеджера найбільшого голландського банку ABN AMRO і шотландського банку Royal Bank of Scotland Ганні Боден і її Фінтех-стартапу Starling Bank, приступивши до роботи над технічною частиною в ролі директора з технологій.

Ще працюючи над GoCardless, Бломфілд повністю написав бекенд-частина проекту, і з юних років він відрізнявся великим інтересом до програмування. Так що Бломфілд з інтересом сприйняв відкрилася перед ним можливість працювати над продуктом, що кидає виклик традиційним банкам.

Сама ідея Starling Bank - то, ніж згодом став Monzo: кинути виклик традиційним банкам з їх повільністю, великими комісіями і необхідністю йти у відділення банку, коли потрібно провести будь-яку операцію зі своїм рахунком.

Але через шість місяців Бломфілд покинув проект. В індустрії говорили, що у Бломфілд був конфлікт з Боден, але про його причини колишній директор з технологій Starling Bank вважає за краще не поширюватися. Бломфілд старанно уникає відповідей на запитання про причини залишення ним посади, зазначаючи лише те, що є речі, які він не може обговорювати з пресою, і конфлікт з Боуден - одна з таких речей.

Сам же Starling Bank, над яким працював Бломфілд, був відповіддю на консервативність британського ритейл-банкінгу початку 2010-х. Засновниця Starling Bank Ганні Боден була однією з перших, хто наважився повністю переробити роботу банківського сервісу і зробити мобільний додаток єдиним засобом управління свого рахунку: всі операції з рахунком здійснювалися через мобільний додаток.

Першопрохідцем в спробах зміни традиційної моделі роздрібних банків з відділеннями був First Direct - дочірній банк британського гіганта HSBC, який відмовився від відділень. Він спілкувався з клієнтами виключно по телефону і в інтернеті, але ніхто до цього не намагався зробити мобільний додаток єдиною формальною каналом комунікації між банком і клієнтом.

Підстава Mondo і залучення перших інвестицій Покинувши Starling Bank після розбіжностей з Боден, Бломфілд вирішив заснувати власний Фінтех-стартап під назвою Mondo (первинна назва Monzo).

Однією з найсильніших сторін Бломфілд як підприємця було вміння збирати навколо себе сильні команди. Покинувши Starling Bank, до Бломфілд приєдналися директор за технологіями Йонас Темплштейн, глава відділу обслуговування клієнтів Джейсон Бейтс, глава відділу ризиків Пол Ріппон і фінансовий директор Гері Долман.

Більшість із співзасновників Mondo були старше Бломфілд і мали великий досвід в традиційних британських банках.

На відміну від своїх попередніх проектів, знайти посівні інвестиції для Mondo не було великою проблемою. Одним з перших венчурних фондів, що вклалися в стартап, був лондонський Passion Capital.

Як пізніше зазначила партнер фонду Ейлін Бербідж, спочатку її фонд збирався інвестувати в Starling Bank, але в підсумку вирішив профінансувати Mondo, в першу чергу - через особистості Бломфілд, який не боявся можливих проблем з фінансовими регуляторами і, зі слів Бербідж, випромінював амбітність .

В цілому Passion Capital вклав в стартап Бломфілд 7 млн ​​фунтів стерлінгів.

Краудфандінг не тільки для залучення засобів 3 березня 2016 року, використовуючи краудфандінг-платформу Crowdcube, Mondo успішно завершив кампанію, зумівши зібрати визначену мету в 1 млн фунтів. Щоб зібрати кошти, Mondo знадобилося всього 96 секунд: це найшвидша краудфандінговая кампанія в історії.

Так Mondo став першою банківським сервісом в Великобританії, який дозволив своїм клієнтам стати акціонерами за допомогою краудфандінговой платформи. Середній розмір інвестиції дорівнював 537 фунтам при тому, що обсяг інвестованих коштів з одного учасника був обмежений сумою в 1000 фунтів - Бломфілд хотілося, щоб якомога більше користувачів розділили частки в компанії.

В результаті 3,3% акцій компаній були розділені з 1861 інвестором, і завдяки рекордній краудфандінговой кампанії Mondo зумів заявити про себе більш широкої аудиторії.

Компанія залишається вірною своїм принципам залучення інвестицій - Monzo залучає фінансування з таких фондів, як Thrive Capital, Orange Digital Ventures і Goodwater Capital, але як і раніше робить упор на краудфандінг.

У 2017 році Бломфілд і його команда залучили 2,3 млн фунтів від 6400 інвесторів; в 2018 році за два дні Monzo привернув 20 млн фунтів за допомогою 36 тисяч незалежних інвесторів, які виявили інтерес до краудфандінговой кампанії.

2018 рік виявився ключовим для оцінки Monzo: закривши черговий раунд в 85 млн фунтів і отримавши фінансування від Accel Partners і General Catalyst Partners, компанія отримала статус «єдинорога» - її оцінка піднялася до 1 млрд фунтів ($ 1,31 млрд).

Російський банкір встиг провести зустріч з Бломфілд, але здивувався відношенню Бломфілд до свого проекту: для Тинькова виявилося неприйнятним, що підприємець не зміг узгодити час з Тинькова, пославшись на двотижневу відпустку зі своєю подругою в Індії.

Також Тинькова не надихнули занадто маленька частка вкладень самого Бломфілд в Monzo: за словами російського банкіра, Бломфілд вклав всього 65 тисяч фунтів особистих коштів, продавши частку в своїй попередній компанії за мільйони фунтів. На думку Тинькова, вкладення коштів в стартапи з настільки низькою залученістю засновника ненадійно.

Компанія продовжує успішно залучати кошти для розвитку: закривши черговий раунд інвестицій і зумівши залучити 113 млн фунтів від групи американських інвесторів, очолюваних Y Combinator, компанія обігнала за вартістю свого головного конкурента - Revolut.

Компанія досягла оцінки в 2 млрд фунтів, ставши другим найдорожчим Фінтех-стартапом в Великобританії (на першому місці OakNorth - платформа для онлайн-кредитування бізнесу) і найдорожчим challenger-банком в Європі.

Засновник стартапа Бломфілд націлений отримати 1 млрд клієнтів по всьому світу.

, Як Monzo став одним з найдорожчих необанков Європи: рекордна краудфандінговая кампанія і фокус на користувачах Навіщо Фінтех-стартап з Великобританії придумав правила спілкування з користувачами, як яскравий кораловий колір карток привернув клієнтів і при чому тут Олег Тиньков.

Засновник Monzo Том Бломфілд TechCrunch Monzo - один з найбільших Фінтех-гравців на ринку Британії. Компанію заснував у 2015 році випускник Оксфорда Том Бломфілд. Вона зуміла стати одним з лідируючих challenger-банків, основні риси яких - відсутність фізичних відділень і упор на комунікацію з користувачем через мобільний додаток.

Зараз основний сервіс, який пропонує компанія, - банківський рахунок з прив'язаною до нього дебетовою карткою і мобільним додатком.

Завдяки клієнтоорієнтований підхід, зручному мобільному додатку і грамотній роботі з спільнотою стартап зміг залучити понад 2,5 млн клієнтів і стати головним конкурентом Revolut - британського Фінтех-стартапу з російським корінням, який піддавався критиці за жорстку корпоративну культуру і сумнівне походження інвесторських грошей.

Студентський стартап і робота в корпорації Першу свою компанію генеральний директор і засновник Monzo Том Бломфілд заснував, вивчаючи юриспруденцію в Оксфорді. Бломфілд запустив стартап під назвою Boso (buy-or-sell-online) разом зі своїми однокурсниками, але коли їх покликали в акселератор Y Combinator, Бломфілд вирішив вийти з бізнесу.

За його словами, йому не хотілося ризикувати, тому він вирішив закінчити навчання в Оксфорді, де отримав диплом бакалавра і магістра.

Не маючи чіткого уявлення, чим насправді хотілося б займатися, Бломфілд провів три роки в менеджмент-консалтингової компанії McKinsey & Company: за його спогадами, цей період був не щасливим часом в його житті.

Одна з причин - Бломфілд віддавав весь свій час роботі, проводячи на ній по 90-100 годин на тиждень, при тому, що підприємець високо цінує баланс між роботою та особистим життям. Відповідаючи на питання про своє розпорядку дня, Бломфілд зазначив, що любить грати в Starcraft, займатися цим зі своєю дівчиною і не бачить сенсу в тому, щоб прокидатися раніше восьмої години ранку.

У 2011 році Бломфілд разом зі своїми університетськими друзями заснував стартап GoCardless, основний продукт якого - надання послуги Direct Debit (автоматичне списання коштів з банківського рахунку) бізнес-клієнтам.

Як і перший стартап Бломфілд, GoCardless зміг пробитися в акселеративному програму Y Combinator, хоч і мав проблеми із залученням посівного капіталу на ранніх стадіях. Цього разу Бломфілд проявив інтерес до подальшого розвитку компанії і відправився в Сан-Франциско.

Втім, за визнанням Бломфілд, як і консалтинг, робота над GoCardless була тим, чим він хотів займатися в подальшій перспективі через п'ять-десять років. Бломфілд пішов з компанії і приєднався до команди Grouper, яка розробляла платформу для офлайн-зустрічей різних груп користувачів на основі їх інформації в Facebook.

Незважаючи на те що Бломфілд і труднощі на ранніх етапах, GoCardless успішно функціонує і зараз: в лютому 2019 року компанія в черговому раунді залучила $ 75 млн від таких інвесторів, як Adams Street Partners і Salesforce Ventures.

Бломфілд не заперечує, що велику роль в його підприємницькому успіху зіграло його привілейоване становище. Закінчивши престижну школу і Оксфорд, Бломфілд визнавав, що на відміну від багатьох підприємців, йдучи з корпоративного світу і засновуючи GoCardless, він нічим не ризикує і завжди зможе повернутися до батьків жити в їх гаражі.

Starling Bank - один з перших стартапів, який хотів змінити класичний банкінг Жити в гаражі Бломфілд не довелося: пропрацювавши один рік згодом закрився Grouper, Бломфілд приєднався до команди колишнього топ-менеджера найбільшого голландського банку ABN AMRO і шотландського банку Royal Bank of Scotland Ганні Боден і її Фінтех-стартапу Starling Bank, приступивши до роботи над технічною частиною в ролі директора з технологій.

Ще працюючи над GoCardless, Бломфілд повністю написав бекенд-частина проекту, і з юних років він відрізнявся великим інтересом до програмування. Так що Бломфілд з інтересом сприйняв відкрилася перед ним можливість працювати над продуктом, що кидає виклик традиційним банкам.

Сама ідея Starling Bank - то, ніж згодом став Monzo: кинути виклик традиційним банкам з їх повільністю, великими комісіями і необхідністю йти у відділення банку, коли потрібно провести будь-яку операцію зі своїм рахунком.

Але через шість місяців Бломфілд покинув проект. В індустрії говорили, що у Бломфілд був конфлікт з Боден, але про його причини колишній директор з технологій Starling Bank вважає за краще не поширюватися. Бломфілд старанно уникає відповідей на запитання про причини залишення ним посади, зазначаючи лише те, що є речі, які він не може обговорювати з пресою, і конфлікт з Боуден - одна з таких речей.

Сам же Starling Bank, над яким працював Бломфілд, був відповіддю на консервативність британського ритейл-банкінгу початку 2010-х. Засновниця Starling Bank Ганні Боден була однією з перших, хто наважився повністю переробити роботу банківського сервісу і зробити мобільний додаток єдиним засобом управління свого рахунку: всі операції з рахунком здійснювалися через мобільний додаток.

Першопрохідцем в спробах зміни традиційної моделі роздрібних банків з відділеннями був First Direct - дочірній банк британського гіганта HSBC, який відмовився від відділень. Він спілкувався з клієнтами виключно по телефону і в інтернеті, але ніхто до цього не намагався зробити мобільний додаток єдиною формальною каналом комунікації між банком і клієнтом.

Підстава Mondo і залучення перших інвестицій Покинувши Starling Bank після розбіжностей з Боден, Бломфілд вирішив заснувати власний Фінтех-стартап під назвою Mondo (первинна назва Monzo).

Однією з найсильніших сторін Бломфілд як підприємця було вміння збирати навколо себе сильні команди. Покинувши Starling Bank, до Бломфілд приєдналися директор за технологіями Йонас Темплштейн, глава відділу обслуговування клієнтів Джейсон Бейтс, глава відділу ризиків Пол Ріппон і фінансовий директор Гері Долман.

Більшість із співзасновників Mondo були старше Бломфілд і мали великий досвід в традиційних британських банках.

На відміну від своїх попередніх проектів, знайти посівні інвестиції для Mondo не було великою проблемою. Одним з перших венчурних фондів, що вклалися в стартап, був лондонський Passion Capital.

Як пізніше зазначила партнер фонду Ейлін Бербідж, спочатку її фонд збирався інвестувати в Starling Bank, але в підсумку вирішив профінансувати Mondo, в першу чергу - через особистості Бломфілд, який не боявся можливих проблем з фінансовими регуляторами і, зі слів Бербідж, випромінював амбітність .

В цілому Passion Capital вклав в стартап Бломфілд 7 млн ​​фунтів стерлінгів.

Краудфандінг не тільки для залучення засобів 3 березня 2016 року, використовуючи краудфандінг-платформу Crowdcube, Mondo успішно завершив кампанію, зумівши зібрати визначену мету в 1 млн фунтів. Щоб зібрати кошти, Mondo знадобилося всього 96 секунд: це найшвидша краудфандінговая кампанія в історії.

Так Mondo став першою банківським сервісом в Великобританії, який дозволив своїм клієнтам стати акціонерами за допомогою краудфандінговой платформи. Середній розмір інвестиції дорівнював 537 фунтам при тому, що обсяг інвестованих коштів з одного учасника був обмежений сумою в 1000 фунтів - Бломфілд хотілося, щоб якомога більше користувачів розділили частки в компанії.

В результаті 3,3% акцій компаній були розділені з 1861 інвестором, і завдяки рекордній краудфандінговой кампанії Mondo зумів заявити про себе більш широкої аудиторії.

Компанія за��ишається вірною своїм принципам залучення інвестицій - Monzo залучає фінансування з таких фондів, як Thrive Capital, Orange Digital Ventures і Goodwater Capital, але як і раніше робить упор на краудфандінг.

У 2017 році Бломфілд і його команда залучили 2,3 млн фунтів від 6400 інвесторів; в 2018 році за два дні Monzo привернув 20 млн фунтів за допомогою 36 тисяч незалежних інвесторів, які виявили інтерес до краудфандінговой кампанії.

2018 рік виявився ключовим для оцінки Monzo: закривши черговий раунд в 85 млн фунтів і отримавши фінансування від Accel Partners і General Catalyst Partners, компанія отримала статус «єдинорога» - її оцінка піднялася до 1 млрд фунтів ($ 1,31 млрд).

Російський банкір встиг провести зустріч з Бломфілд, але здивувався відношенню Бломфілд до свого проекту: для Тинькова виявилося неприйнятним, що підприємець не зміг узгодити час з Тинькова, пославшись на двотижневу відпустку зі своєю подругою в Індії.

Також Тинькова не надихнули занадто маленька частка вкладень самого Бломфілд в Monzo: за словами російського банкіра, Бломфілд вклав всього 65 тисяч фунтів особистих коштів, продавши частку в своїй попередній компанії за мільйони фунтів. На думку Тинькова, вкладення коштів в стартапи з настільки низькою залученістю засновника ненадійно.

Компанія продовжує успішно залучати кошти для розвитку: закривши черговий раунд інвестицій і зумівши залучити 113 млн фунтів від групи американських інвесторів, очолюваних Y Combinator, компанія обігнала за вартістю свого головного конкурента - Revolut.

Компанія досягла оцінки в 2 млрд фунтів, ставши другим найдорожчим Фінтех-стартапом в Великобританії (на першому місці OakNorth - платформа для онлайн-кредитування бізнесу) і найдорожчим challenger-банком в Європі.

Засновник стартапа Бломфілд націлений отримати 1 млрд клієнтів по всьому світу.

https://translate.google.com/translate?hl=ru&sl=ru&tl=uk&u=https%3A%2F%2Fvc.ru%2Ffinance%2F81165-kak-monzo-stal-odnim-iz-samyh-dorogih-neobankov-evropy-rekordnaya-kraudfandingovaya-kampaniya-i-fokus-na-polzovatelyah%3Ffbclid%3DIwAR3RMF4ltJWnahlA7Q6RJA0NMQ